امکانات و توانمندی های تولیدی شرکت کنتورسازی ایران

امکانات و توانمندی های تولیدی شرکت کنتورسازی ایران


سالن تولید تمام اتوماتیک (روباتیک) کنتورهای هوشمند تکفاز و سه فاز با ماژول ارتباطی :

 در این خطوط پیشرفته جدید که برای اولین بار در کشور ، خاورمیانه و آسیای میانه به بهره برداری می رسد، مراحل مختلف حساس و عملیاتی همانند تست های عملکردی ،  کالیبراسیون ، بررسی دقت کنتور و همچنین تنظمات مشتری و انجام لیزر توسط خطوط تماماتوماتیک و روباتیک انجام می شود که از سرعت و دقت بالایی برخوردار می باشد .همچنین نسل جدید کنتورهای هوشمند تکفاز ریلی با قابلیت مدیریت و قطع و وصل بار بهراحتی توسط این خطوط تولید می گردد.

لازم به توضیح است ظرفیت تولید سالیانه خطوط مذکور 18.000.000 دستگاه کنتور تکفاز هوشمند ریلی با قابلیت مدیریت قطع و وصل بار و نیز 3.800.000 دستگاه کنتور سه فاز هوشمند با ماژول مخابراتی می باشد.

سالن تولید بردهای الکترونیک (SMD&THD) :

این شرکت دارای ماشین آلات متعدد با فن آوری پیشرفته در خط تولید مدرن SMT و Wave Soldering برای تولید کامل بردها می باشد.

سالن تولید بردهای الکترونیک SMD :

این سالن شامل 6 خط تولید موازی می باشد که دربرگیرنده دستگاه های متعدد Printer و دستگاه های متعدد  pick & place  با دقت بالا برای مونتاژ آی سی ها و قطعات حساس ، دستگاههایمتعدد  oven همچنین دستگاههای متعدد AOI برای کنترل برد های تولیدی می باشد.         

        


       

سالن تولید بردهای الکترونیک THD :

این سالن مجهز به چهار خط موازی  در برگیرنده چهار دستگاه WaveSoldering  دو موج با اسپری فلاکس و واحدهای پیش گرم  می باشد . در این سالن قطعات پایه دار و DIP پس از فرم دهی و برش دهی و آماده سازی در محل های خود قرار داده شده و از دستگاه فوق با بهره گیری از فیکسچرهای خاص عبور داده می شود .
کلیه بردهای الکترونیک پس از تولید در بخشهای مختلف ذکر شده فوق ، در دستگاه های 
ICT و FCT  مورد تست عملکردی و آموزن های کیفی قرار داده میشوند  .

 




سالن تولید انواع کنتورهای برق الکترونیک و هوشمند ، ماژول و مودم های ارتباطی :

قطعات و مجموعه ها که در مجموعه سالن های اولیه ، تولید شده اند شامل قطعات پلاستیکی ،قطعات فلزی و بردهای الکترونیکی در این سالن ها در خطوط مختلف ، تجمیع شده و مراحل پیش مونتاژی و مونتاژ نهایی را سپری می کنند.

سپس در خطوط نهایی ، مراحل برنامه ریزی ، تنظیم را گذرانده و عملیات تست های عملیاتی و دقت توسط تجهیزات دقیق انجام می پذیرد این سالن ها شامل خطوط متنوعی از انواع کنتورهای الکترونیکی و هوشمند بوده که کلیه عملیات توسط نرم افزار برنامه ریزی مدیریت خطوط تولید ، کنترل و ثبت می شود . از این رو محصولات تولیدی بر اساس برنامه ریزی تولید ، پس از عبور از ایستگاههای مختلف با استانداردهای تعریف شده و انجام تنظیمات و تعرفه بندی مطابق خواسته مشتری آماده ارسال به مشتریان می گردد.

شایان ذکر است علاوه بر ظرفیت تولید سالن تولید تمام اتوماتیک (رباتیک) کنتورهای هوشمند تکفاز و سه فاز به شرح فوق ، ظرفیت تولید سالیانه این خطوط 20.000.000 دستگاه کنتور تکفاز الکترونیک هوشمند و دیجیتال و نیز 5.000.000 دستگاه کنتور سه فاز هوشمند الکترونیک با ماژول مخابراتی و دیجیتال می باشد.



سالن های شکل دهی پلاستیک (تزریق پلاستیک):

مجموعه شکل دهی پلاستیک در دو سالن مجزا مجموعا شامل 46 دستگاه تزریق پلاستیک در ظرفیت های مختلف جهت تولید قطعات بسیار دقیق و ظریف پلاستیکی از 2 گرم تا 1100گرم می با شد.کنترل کیفیت مستقر در خط تولید ، نظارت های مستمر تحقق دقیق اندازه های موثر برکیفیت را به عمل می آورد.


سالن شکل دهی  فلزی (تولید قطعات فلزی):

در این مجموعه ماشین های متعدد پرس لنگ تا 70 تن به انضمام پرسهای متعدد پروگرسیو جهت عملیات برش و خم کاری قطعات مستقر می باشد. همچنین ماشین های متعدد تراش اتوماتیک و دریل های روی میزی جهت تولید قطعات از قطر 1 تا 26 میلیمتر و سوراخکاری قلاویز کاری و برقوکاری ، دستگاههای متعدد گیوتین جهت برش فلزات در این سالن می باشد که قطعات فلزی را تولید می کند.


سالن خدمات جنبی تولید ( شستشو وآبکاری ) :

این سالن به عنوان خدمات جانبی تولید دربرگیرنده وان های مختلف جهت آبکاری نقره، نیکل(نیمه براق و مات)، روی، قلع، سرب و گالوانیزه روی اسیدی همراه با کروماته و کلیه آبکاری ها با سیستم ریل گردان تا ظرفیت 50 کیلوگرم جهت قطعات ریز تا حدود 20 سانتیمتر قطر می باشد. همچنین عملیات شستشو برخی از قطعات با محلول های شیمیایی نیز در این سالن انجام می پذیرد.


سالن خدمات ماشین افزار ، قالب سازی وابزار :

این واحد جهت ساخت ، تعمیر و بازسازی قالب های دقیق تزریق پلاستیک با استفاده از تجهیزات و امکانات موجود از جمله انواع دستگاه های فرز ، فرز کپی ، وایرکات و ...فعالیت دارد . همچنین طراحی و ساخت انواع ابزارها و فیکسچرهای مورد نیاز خطوط تولید در این واحد انجام می پذیرد تا به سهولت ، سرعت بخشی و افزایش کیفی در سایر مراحل تولیدی کمک شایانی نماید.